elearning-forum.ro
elearning-forum.ro   RESURSE   |   SOLUTII   |   SISTEME   |   EVENIMENTE   |   FORUM    
elearning-forum.ro > resurse

eLearning. Aria problematica.

eLearning practic

 Cursuri online gratuite
 Diplomele obtinute la distanta
 Statistici eLearning

A. Concepte

1. Terminologie. Definitii.
2. Concepte
3. Modele de educatie la distanta
4. Tehnologii folosite
5. Tipuri de educatie la distanta
6. Avantaje si dezavantaje

B. Dezvoltarea unui sistem de eLearning

1. Analiza de nevoi

1.1. Identificarea grupului tinta. Profilul "studentului generic".
1.2. Analiza nevoilor de pregatire
1.3. Solutii de educatie la distanta. Analize comparative.

2. Designul si proiectarea instruirii

2.1. Modele de instruire specifice. Teoriile învatarii.
2.2. Tipuri de continuturi
2.3. Stiluri de învatare
2.4. Stabilirea obiectivelor
2.5. Standarde (- metadata, design, accesibilitate, interoperabilitate -). Standarde de calitate.

3. Dezvoltarea

3.1. Continut. Dezvoltarea materialelor suport.

3.1.1. Structurarea continuturilor (Caracter si abordare logica. Mod de organizare. Prezentare.)
3.1.2. Design vizual (Ergonomia ecranului. Organizare perceptiva. Semne iconice. Culori.)
3.1.3. Continuturi interactive (Caracterul probabil al actiunii cognitive a cursantilor)
3.1.4. Transpunerea în format specific. (Limitari tehnice. Adaptare la stilul de învatare si ritmul cursantilor.)
3.1.5. Demonstratii, simulari, activitati practice, laboratoare, teste, materiale suport.

3.2. Metode

3.2.1. Metode de instruire specifice
3.2.2. Conditii pentru o învatare activa
3.2.3. Motivarea cursantilor

3.3. Actorii sistemului de educatie la distanta. Competente specifice.

3.3.1. Coordonator/ manager
3.3.2. Autorii de curs
3.3.3. Receptionist/ secretar
3.3.4. Tutori (si consilieri)

3.4. Interactiuni în clasa la distanta

3.4.1. Tipologia mediilor de instruire virtuale
3.4.2. Interactiuni cursant-continut. Învatarea perceptiv-vizuala. Ergonomia învatarii.
3.4.2. Interactiuni cursant-tutor. Suportul tutorial.
3.4.3. Interactiuni cursant-cursant. Activitati în echipa. Colaborare si competitie.
3.4.4. Modalitati efective de interactiune (sincrone: telefon, chat, conferinte; asincrone: forum de discutii, e-mail, grup de discutii)

3.5. Evaluarea performantelor

3.5.1. Modalitati de evaluare a progresului cursantilor
3.5.2. Sarcinile de lucru individual
3.5.3. Notarea
3.5.4. Feedback-ul

3.6. Elaborarea ghidurilor de utilizare

3.6.1. Pentru studenti
3.6.2. Pentru tutori/ consilieri

C. Implementarea

1. Analiza de context
2. Bariere în implementare
3. Stabilirea responsabilitatilor
4. Managementul cursantilor
5. Controlul asupra continuturilor. Întretinere. Suport tehnic. Monitorizare.
6. Orarul (programul activitatilor)
7. Evaluarea performantelor. Monitorizarea cursantilor.

D. Managementul sistemelor de eLearning

1. Necesitatea unui management specific
2. Repere de management al programelor de educatie la distanta

E. Evaluarea programelor de elearning

1. Evaluarea programelor de eLearning versus evaluarile educatiei traditionale
2. Necesitatea evaluarii
3. Strategii de evaluare
4. Practica evaluarii
  4.1. Evaluarea activitatilor de tutorat si suport
  4.2. Evaluarea materialelor de curs
  4.3. Autoevaluarea cursantului
5. Prin controlul calitatii, spre excelenta

Bibliografie e-Learning


 
STATISTICI ELEARNING

Sunt disponibile statisticile de interes pe eLearning realizate de Institutul de Stiinte ale Educatiei si InsideMedia.
 

elearning. romania: un workshop online despre utilizarea noilor tehnologii in educatie, studii si cercetari, instruire asistata de calculator, elearning, software educational...
 

O listă a principalelor conferințe și seminarii susținute în România pe teme de eLearning și instruire asistată de calculator.
   

 
 
 

Partener
elearning.romania

elearning-forum.ro > resurse
eLearning-forum.ro © Institutul de Stiinte ale Educatiei, 2003-2006
Partener educațional: Centrul pentru Dezvoltare și Inovare în Educație
Întretinere si suport tehnic: Editura Agata ®