1. Analiza de nevoi
2. Designul si proiectarea instruirii
2.1. Modele de instruire specifice. Teoriile învatarii.
2.2. Tipuri de continuturi
2.3. Stiluri de învatare
2.4. Stabilirea obiectivelor
2.5. Standarde (- metadata, design, accesibilitate, interoperabilitate -). Standarde de calitate.
3.1. Continut. Dezvoltarea materialelor suport.
3.1.1. Structurarea continuturilor (Caracter si abordare logica. Mod de organizare. Prezentare.)
3.1.2. Design vizual (Ergonomia ecranului. Organizare perceptiva. Semne iconice. Culori.)
3.1.3. Continuturi interactive (Caracterul probabil al actiunii cognitive a cursantilor)
3.1.4. Transpunerea în format specific. (Limitari tehnice. Adaptare la stilul de învatare si ritmul cursantilor.)
3.1.5. Demonstratii, simulari, activitati practice, laboratoare, teste, materiale suport.
3.2. Metode
3.2.1. Metode de instruire specifice
3.2.2. Conditii pentru o învatare activa
3.2.3. Motivarea cursantilor
3.3. Actorii sistemului de educatie la distanta. Competente specifice.
3.3.1. Coordonator/ manager
3.3.2. Autorii de curs
3.3.3. Receptionist/ secretar
3.3.4. Tutori (si consilieri)
3.4. Interactiuni în clasa la distanta
3.4.1. Tipologia mediilor de instruire virtuale
3.4.2. Interactiuni cursant-continut. Învatarea perceptiv-vizuala. Ergonomia învatarii.
3.4.2. Interactiuni cursant-tutor. Suportul tutorial.
3.4.3. Interactiuni cursant-cursant. Activitati în echipa. Colaborare si competitie.
3.4.4. Modalitati efective de interactiune (sincrone: telefon, chat, conferinte; asincrone: forum de discutii, e-mail, grup de discutii)
3.5. Evaluarea performantelor
3.5.1. Modalitati de evaluare a progresului cursantilor
3.5.2. Sarcinile de lucru individual
3.5.3. Notarea
3.5.4. Feedback-ul
3.6. Elaborarea ghidurilor de utilizare
3.6.1. Pentru studenti
3.6.2. Pentru tutori/ consilieri