RESURSE | SOLUTII | SISTEME | EVENIMENTE | FORUM |
elearning-forum.ro > resurse > Necesitatea unui management specific pentru programele de eLearning |
Managementul specific al programelor de eLearning este impus de regândirea tuturor componentelor curriculare: continutul, metodele didactice, evaluarea, variabila timp si relatia pedagogica. |
1. Necesitatea unui management specific pentru programele de eLearning
Desi majoritatea soft-urilor de instruire asistata de calculator, a programelor de învatamânt la distanta, si a celor de training prin eLearning sunt adaptate la nivelul simtului comun fara prea mari modificari de conceptie si de continut dupa curriculum-ul clasic cunoscut, aceste noi forme de educatie necesita o abordare specifica. Aceasta noua abordare implica regândirea fara deosebire a tuturor componentelor curriculare: continutul (care nu mai poate fi la fel, tinând cont de faptul ca mediul de învatare va fi unul diferit); metodele didactice de asemenea; evaluarea; variabila timp si relatia pedagogica care nu dispare, ci devine una chiar mai personalizata în aceste forme, si are un rol si mai mare în performanta în învatare. În centrul unei conceptii de management al programelor de formare la distanta trebuie sa stea grija de a suplini prin artificii tehnologice lipsa unui instructor care ar fi trebuit sa ofere si sa obtina un feedback imediat de la cel ce învata, în functie de care sistemul sa îsi ghideze demersul instructiv-educativ. Se recomanda ca, pentru a se asigura de capacitatile studentului la distanta, instructorul sa stabileasca mai întâi o întâlnire fata-în-fata cu acesta, în care sa încerce si sa îi stimuleze motivatia pentru parcurgerea unui astfel de modul de instruire la distanta, sa se asigure de cunostintele anterioare, de capacitatile sale, ca toate echipamentele tehnice sunt functionale, pot fi utilizate de catre beneficiari si sa identifice eventualele obstacole care ar putea sa intervina. |
elearning-forum.ro > resurse > Necesitatea unui management specific pentru programele de eLearning |
© Institutul de Stiinte ale Educatiei, 2003-2006 Partener educațional: Centrul pentru Dezvoltare și Inovare în Educație |