Tutorul are o pozitie extrem de importanta de pivot al unui sistem de învatamânt deschis si/sau la distanta. |
3.3.a. Schema de personal
Olimpius Istrate
cercetator asociat, Institutul de Stiinte ale Educatiei
olimpius.istrate [at] tehne.ro
Atributiile si responsabilitatile practicienilor educatiei la distanta se împart în functie de pozitia pe care o ocupa acestia în cadrul unui program particular de educatie mediata de tehnologii. Viziunea proprie pe care o institutie de învatamânt deschis si la distanta (IDD) o are despre aceasta forma alternativa poate dimensiona diferit rolurile, iar numarul personalului implicat este cerut de nevoile de pregatire. O imagine completa asupra personalului angajat si rolurilor atribuite este greu de construit în termeni generali, însa orientativ, relativ la tipul de institutie ce dezvolta un program de educatie la distanta, se pot identifica urmatoarele pozitii:
|
Organizatie |
Personal în cadrul unui program de educatie la distanta |
1. |
Scoala, liceu sau institutie de învatamânt superior |
Profesor (autor de curs), tutor, consilier, directorul Centrului de Studii prin IDD, coordonator de program, administrator, consilier vocational |
2. |
Centru particular de Studii prin IDD |
Manager, administrator, bibliotecar, receptionist/ coordonator de program, tutor (part-time) |
3. |
Organizatie având drept specific producerea materialelor pentru învatamânt deschis si la distanta (poate fi combinat cu 4) |
Manager, autor de curs, administrator, manager de marketing, specialist în proiectarea activitatilor de instruire, specialist în proiectarea materialelor/ designer |
4. |
Organizatie ce distribuie materialele suport |
Manager, tutor receptionist, administrator, consilier |
5. |
Organizatie din sectorul privat |
Manager, instructor/ mentor, supervisor |
6. |
Institutie orientata spre diverse activitati de instruire |
Manager, coordonator al activitatilor de cercetare si dezvoltare, autor de curs, consilier vocational, tutor |
Consideram ca accentul trebuie pus pe rolul, atributiile si competentele tutorului datorita pozitiei particulare însemnate a acestuia, de pivot al unui sistem de învatamânt deschis si/sau la distanta.
|